Retourneren

Hoe kan ik een product retourneren?

Als consument heb jij het recht aan Veritas mee te delen dat je afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, binnen 30 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed. 
Het artikel / de artikelen retourneren kan je op 2 manieren doen:
  • Je kan je bestelling binnenbrengen in één van onze winkels in België of Luxemburg. Daar kan je het product kosteloos inleveren aan de kassa en vragen voor de terugbetaling of een omruiling. 
  • Je kan het pakket ook steeds naar ons opsturen met de post. Het bedrag van de aankoop zal dan elektronisch worden terugbetaald. 
Retouradres: 
Veritas
Web retours
Kersdonk 7
2830 Tisselt
België
 
Opgelet: bovenstaande retourvoorwaarden en het retouradres gelden uitsluitend voor producten die werden aangekocht in de webshop van Veritas.


Hoe kan ik een product omruilen?

Producten omruilen kan enkel in onze winkels. Wanneer je een artikel retour zendt per post, zal je steeds de terugbetaling ontvangen. Indien je een ander artikel wenst, kan je dit online bestellen. 


Kan ik mijn retourzending volgen?

Wanneer je een retourzending afgeeft in een bpost postpunt of postkantoor, ontvang je een bpost Track & Trace code waarmee je op de website van bpost je retourzending kan volgen. 
Indien je het pakket via een andere instantie retour stuurt, kan het zijn dat er geen Track & Trace code bij inbegrepen zit.


Hoe weet ik of mijn retourzending goed is aangekomen?

Het kan zijn dat de ontvangstbevestiging wordt tegengehouden door de spamfilter van je mailbox. Wij raden je aan om je spamfilterinstellingen te controleren en deze indien nodig aan te passen. Mocht je toch verdere problemen ondervinden, dan kan je onze klantendienst een mailtje sturen via het contactformulier


Ik heb mijn bestelling geretourneerd. Wanneer word ik terugbetaald?

De terugbetaling wordt samen met de verwerking van de retour uitgevoerd. Deze wordt automatisch uitgevoerd indien je met een kredietkaart of via Maestro hebt betaald. In alle andere gevallen gebeurt dit via een overschrijving. Het bedrag kan je steeds een aantal dagen na de bevestigingsmail op je rekening verwachten. 


Worden mijn retourkosten vergoed?

De retourkosten zijn de kosten die je betaalt wanneer je een pakket terug zendt.
De retourkosten (volgens standaard posttarief) worden enkel terugbetaald indien je een foutief of een beschadigd product hebt ontvangen. In alle andere gevallen zijn de retourkosten voor de rekening van de klant. 


Worden mijn verzendkosten vergoed?

De verzendkosten zijn de kosten die je hebt betaald op het moment dat je bestelling bij Veritas werd verzonden. 
De verzendkosten worden enkel terugbetaald indien je alle artikels retourneert. Indien je slechts 1 of enkele artikels terug stuurt, worden de verzendkosten niet terugbetaald. 


Ik heb een bevestigingsmail ontvangen, maar na 10 dagen is het bedrag nog steeds niet zichtbaar op mijn rekening. Wat nu?

Wanneer je bestelling werd betaald met een kredietkaart of Maestro, kan je de terugbetaling terugvinden op het eerstvolgende afschrift. Voor Bancontact moeten wij een handmatige overschrijving uitvoeren. Indien je dit na 10 dagen nog niet zou hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantendienst via het contactformulier of via het nummer 0032 3/451.32.18.


Is er een termijn waarbinnen ik mijn bestelling moet retourneren?

Artikelen dienen geretourneerd te worden binnen 30 kalenderdagen na de dag van ontvangst. 


Wat zijn de retourvoorwaarden?

Je kan GRATIS retourneren in een Veritas winkel.
Je retourpakket moet aan een aantal voorwaarden voldoen: 
  • Artikelen dienen geretourneerd te worden binnen 30 kalenderdagen na de dag van ontvangst.
  • Het retourformulier moet volledig en leesbaar worden ingevuld.
  • De artikelen mogen niet beschadigd zijn.
  • De artikelen moeten voorzien zijn van het prijslabel of het aankoopbewijs
  • De artikelen mogen niet gebruikt of verwerkt zijn.
Maatwerk zoals naamlabels (nominettes) en meterwaren (stoffen, parels, linten, …) aan de meter kunnen niet geruild of geretourneerd worden.


Kan ik ook soldenartikelen retourneren?

Soldenartikelen die online werden aangekocht kan je ook retourneren. Hiervoor gelden dezelfde retourvoorwaarden als voor een andere retour:

  • Artikelen dienen geretourneerd te worden binnen 30 kalenderdagen na de dag van ontvangst.
  • Het retourformulier moet volledig en leesbaar worden ingevuld.
  • De artikelen mogen niet beschadigd zijn.
  • De artikelen moeten voorzien zijn van het prijslabel of het aankoopbewijs
  • De artikelen mogen niet gebruikt of verwerkt zijn.


Kan ik mijn bestelling ook inleveren in één van de Veritas winkels?

Je kan je pakket GRATIS laten leveren in elke Veritas winkel. Je kan ook GRATIS retourneren in een veritas winkel. Wij raden deze manier van retourneren ook aan omdat deze kosteloos is en je aan de kassa meteen de terugbetaling kan vragen of je product kan omruilen.


Ik heb mijn bestelling een tijd geleden retour gestuurd en ik heb nog steeds geen bevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Kijk eerst even na of de bevestigingsmail niet in je junk of spammailbox is terechtgekomen. 
 
Mocht dit niet het geval zijn, dan kan je best even nagaan of het pakket al bij ons is toegekomen. Bij de meeste manieren van retourzending ontvang je een 'Track & Trace' trackingcode. Hiermee kan je het pakket traceren. 
 
Indien blijkt dat het retourpakket nog steeds niet is toegekomen, en je na 14 dagen nog geen bevestigingsmail hebt ontvangen, kan je ons best contacteren via het contactfomurmulier
Wij bekijken dan zo snel mogelijk waarom je nog geen bevestiging hebt ontvangen.
 
Let wel: Veritas kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor het verlies van een retourpakket dat naar een verkeerd adres werd verzonden. 
 
Correct retouradres:
Veritas
Web retours
Kersdonk 7
2830 Tisselt
België


Op de retournota moet ik mijn IBAN rekeningnummer en BIC code invullen. Waar kan ik deze gegevens terugvinden?

Een IBAN rekeningnummer is de Europese versie van jouw rekeningnummer. Een BIC code is de code die gelinkt wordt aan je bank. Wij hebben beide nodig om terugbetalingen te kunnen uitvoeren. Vul deze gegevens dus correct in op je retourformulier. 
Je kan deze gegevens terugvinden op je bankafschriften of je kan hiervoor contact opnemen met je bank.