Selecteer je taal / Choisissez votre langue

RETOURNEREN

MAG IK EEN PRODUCT RUILEN OF RETOURNEREN?

Ben je niet overtuigd van je aankoop? Dan kun je artikelen aangekocht in onze Veritas winkels of webshop binnen de 30 dagen na ontvangst (webshop) of aankoop (winkel) ruilen of retourneren. Ruilen is enkel mogelijk in België of Luxemburg. De artikelen moeten wel aan onderstaande voorwaarden voldoen: 

  • Het artikel mag niet gebruikt of verwerkt zijn, de verpakking mag niet geopend zijn; 
  • Het artikel mag niet beschadigd zijn; 
  • Het artikel moet voorzien zijn van het prijslabel en het aankoopbewijs indien je het in de winkel kocht. Kocht je het online, dan moet het eveneens voorzien zijn van het prijslabel en moet je het retourformulier volledig en leesbaar ingevuld hebben. 

Volgende artikelen kunnen nooit geruild of geretourneerd worden: 

  • Maatwerk zoals naamlabels (Nominettes) en meterwaren (stoffen, linten, …) kunnen niet geruild of geretourneerd worden;  
  • Mondmaskers kunnen om hygiënische en veiligheidsredenen niet geruild of geretourneerd worden;
  • Cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden.

Dat betekent dus dat je ook soldenartikelen of artikelen die je aankocht tijdens kortingsacties, kunt ruilen of retourneren!

De verzendkosten worden enkel terugbetaald bij een volledige retour of indien één of meerdere artikels defect waren. 

HOE KAN IK EEN PRODUCT RETOURNEREN?

Kocht je het artikel in een van onze Veritas winkels in België of Luxemburg, dan kun je het kosteloos inleveren aan de kassa en vragen om te ruilen of terug te betalen. Terugbetalen kan in de vorm van een waardebon of cash. Indien je betaalde met een cadeaubon, krijg je opnieuw een cadeaubon ter waarde van het geretourneerde artikel. 

Kocht je het artikel in een van onze Veritas winkels in Nederland, dan kan je enkel retourneren per post.

Kocht je het artikel op onze webshop, dan heb je twee mogelijkheden: 

  • Je kunt je artikel binnenbrengen in een van onze winkels in België of Luxemburg. Daar kun je het product kosteloos inleveren aan de kassa en vragen om het te ruilen of terug te betalen. Kocht je het artikel met een cadeaubon, dan krijg je opnieuw een cadeaubon ter waarde van het geretourneerde artikel. 
  • Je kunt het pakket ook steeds naar ons opsturen per post, die kosten betaal je wel zelf. Het bedrag van de aankoop zal dan elektronisch worden terugbetaald. Indien je betaalde met een cadeaubon, zal de klantendienst contact met je opnemen. 
    Opsturen kan naar onderstaand adres: 

Veritas
Webretours
Kersdonk 7
2830 Tisselt
België

HOE KAN IK EEN PRODUCT OMRUILEN? 

Producten omruilen kan enkel in onze winkels in België of Luxemburg. Dit is uiteraard steeds gratis.

KAN IK MIJN RETOURZENDING VOLGEN? 

Wanneer je een retourzending afgeeft in een Bpost postpunt of postkantoor, ontvang je een Bpost Track & Trace code waarmee je op de website van Bpost je retourzending kunt volgen. 
Indien je het pakket via een andere instantie retour stuurt, kan het zijn dat er geen Track & Trace code bij inbegrepen zit.

HOE WEET IK OF MIJN RETOURZENDING GOED IS AANGEKOMEN? 

Je krijgt steeds een ontvangstbevestiging indien we je retourzending ontvangen hebben.
Het kan zijn dat de ontvangstbevestiging wordt tegengehouden door de spamfilter van je mailbox. Wij raden je aan om je spamfilterinstellingen te controleren en ze indien nodig aan te passen. Mocht je toch verdere problemen ondervinden, dan kun je onze klantendienst een mailtje sturen via het contactformulier

IK HEB MIJN BESTELLING GERETOURNEERD. WANNEER WORD IK TERUGBETAALD? 

De terugbetaling wordt samen met de verwerking van de retour uitgevoerd.

Opgelet: op je rekening wordt de terugbetaling uitgevoerd door ‘ADYEN’. Bij de mededeling van deze betaling zul je zien dat er vermeld staat ‘Refund for Veritas NV’. 

WORDEN MIJN RETOURKOSTEN VERGOED?

De retourkosten zijn de kosten die je betaalt wanneer je een pakket terugzendt.
De retourkosten en verzendkosten (volgens standaard posttarief) worden enkel terugbetaald indien je een foutief of een beschadigd product hebt ontvangen. In alle andere gevallen betaal je de retourkosten zelf

WORDEN MIJN VERZENDKOSTEN VERGOED?

De verzendkosten zijn de kosten die je hebt betaald op het moment dat je bestelling bij Veritas werd verzonden. Deze worden enkel gerekend indien je koos voor een levering thuis of op het werk of in een Bpost postpunt en de totale bestelwaarde minder dan €50 bedroeg.

De verzendkosten worden enkel terugbetaald bij een volledige retour of indien één of meerdere artikels defect waren. 

IK HEB MIJN BESTELLING EEN TIJD GELEDEN RETOUR GESTUURD EN IK HEB NOG STEEDS GEEN BEVESTIGING ONTVANGEN. WAT MOET IK DOEN? 

Kijk eerst even na of de bevestigingsmail niet in je junk- of spammailbox is terechtgekomen. 
Mocht dat niet het geval zijn, kan je nagaan of het pakket al bij ons is aangekomen. Bij de meeste manieren van retourzending ontvang je een ‘Track & Trace’ code. Hiermee kun je het pakket traceren.


Indien blijkt dat het retourpakket nog altijd niet is aangekomen, en je hebt na 14 dagen nog geen bevestigingsmail ontvangen, neem dan contact op met onze klantendienst via het contactformulier. Wij bekijken dan zo snel mogelijk waarom je nog geen bevestiging hebt ontvangen.
 
Let wel: Veritas kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor het verlies van een retourpakket dat naar een verkeerd adres werd verzonden.

IK HEB EEN BEVESTIGINGSMAIL ONTVANGEN, MAAR NA 10 DAGEN IS HET BEDRAG NOG ALTIJD NIET ZICHTBAAR OP MIJN REKENING. WAT NU? 

Je terugbetaling kun je terugvinden op je bankafschrift. Opgelet: op je rekening zal de terugbetaling uitgevoerd worden door ‘ADYEN’. Bij de mededeling van deze betaling zul je zien dat er vermeld staat ‘Refund for Veritas NV’. Vind je nog steeds niets terug na 10 werkdagen? Neem dan contact op met onze klantendienst via het contactformulier.