Leveren

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

  • Leveringstermijn België: 2 werkdagen
  • Leveringstermijn Nederland: 2 werkdagen
  • Leveringstermijn Luxemburg: 3 à 5 werkdagen
  • Leveringstermijn Frankrijk: 3 à 5 werkdagen

Wij streven er naar om alle pakketten binnen deze termijn te leveren. Indien je bestelling vertraging zou oplopen, brengen wij je hier persoonlijk van op de hoogte.

Voor nominettes (naamlabels) bedraagt de leveringstermijn 4 werkdagen omdat deze op maat worden geweven. Dus indien u deze bestelt met andere artikels ontvangt u 2 aparte zendingen.

Opgelet: Nominettes kunnen enkel thuis of op het werk geleverd worden, nooit in een Veritas winkel.


Kan ik een pakket in het buitenland laten leveren?

Wij leveren met plezier je pakket in België, Luxemburg, Nederland of Frankrijk. 


Gelden er andere levertermijnen voor verzendingen naar het buitenland?

  • Leveringstermijn België: 2 werkdagen
  • Leveringstermijn Nederland: 2 werkdagen
  • Leveringstermijn Luxemburg: 3 à 5 werkdagen
  • Leveringstermijn Frankrijk: 3 à 5 werkdagen


Hoeveel verzendkosten betaal ik?

Bestellingen onder de € 30 worden geleverd aan een verzendkost van € 3,90 (behalve voor leveringen in Nederland daar bedragen de verzendkosten € 4.90). Bestellingen vanaf € 30 worden gratis geleverd. Leveringen in een Veritas winkel zijn altijd GRATIS.


Wat zijn de leveringsmogelijkheden?

België en Luxemburg (Bpost)
In België wordt je pakket geleverd met Bpost binnen de 2 à 3 werkdagen.
In Luxemburg wordt je pakket geleverd met Bpost binnen de 3 à 5 werkdagen.
  • Bpack@home: je pakket wordt geleverd bij je thuis of op kantoor. 
  • Bpack@bpost: je pakket wordt geleverd in een afhaalpunt van bpost. 
  • Bpack 24/7: je pakket wordt geleverd in een pakketautomaat, deze staan op handige plaatsen en zijn altijd open. 
  • Winkellevering: je pakket wordt gratis geleverd in een Veritas naar keuze
Frankrijk (Bpost/Colissimo)
In Frankrijk wordt je pakket geleverd via Bpost/Colissimo binnen de 5 werkdagen.
Je kan kiezen voor een levering thuis of op kantoor:
Je pakket wordt geleverd met Bpost via Colissimo
Nederland (PostNL)
In Nederland wordt je pakket geleverd via PostNL binnen de 2 à 3 werkdagen.
Je kan kiezen voor een levering thuis of op kantoor.


Kan ik mijn pakket online volgen?

België en Luxemburg
Je pakket wordt bij ons verzonden met bpost. In de bevestigingsmail van verzending vind je een Track & Trace code terug. 
Met deze code kan je de status van je pakket online volgen. 
Frankrijk (Bpost/Colissimo)
Je pakket wordt verzonden via Bpost/Colissimo en kan je volgen via de Track en Trace code.
Met deze code kan je de status van je bestelling opvolgen. 
Nederland (PostNL)
Je pakket wordt verzonden via PostNl en kan je online volgen via de Track en Trace code.
Met deze code kan je de status van je bestelling opvolgen. 


Ik heb geen verzendbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat de verzendbevestiging wordt tegengehouden door de spamfilter van je mailbox. Wij raden je aan om je spam-filter-instellingen te controleren en deze indien nodig aan te passen. Mocht je toch nog verdere problemen ondervinden, dan kan je onze klantendienst steeds contacteren via het contactfomulier of op het nummer 0032 3/451.32.18. 


Wat als ik niet thuis ben op het moment van de levering?

België en Luxemburg (bpost)
Indien je niet aanwezig bent op het moment van de levering, laat de postbode een briefje na in je brievenbus. Je hebt dan 2 mogelijkheden om de zending alsnog te ontvangen:
  • Je hebt 15 dagen de tijd om je bestelling op te halen in het postkantoor of postpunt dat vermeld staat op het briefje. 
  • Je kan een tweede leveringspoging aanvragen. Dit doe je via de klantendienst van bpost op het nummer 022/12345.
Nederland (PostNL)
Indien je niet aanwezig bent op het moment van de levering kan je een 2de aanbieding aanvragen.
Als je op dat moment niet thuis bent, blijft het pakket 15 dagen ter beschikking op het retailpunt aangegeven in je Track & Trace.
Frankrijk (Bpost/Colissimo)
Indien je niet aanwezig bent op het moment van levering wordt er een bericht nagelaten in je brievenbus en kan het pakket opgehaald worden in het dichtstbijzijnde postkantoor.


Kan ik een bestelling afhalen in een Veritas winkel?

Je kan een pakket GRATIS laten leveren in elke Veritas winkel.


Kan ik zelf bepalen wanneer mijn pakket geleverd wordt?

Helaas is het niet mogelijk om de bezorgtijd van je levering zelf te bepalen. 


Kan ik mijn leveringswijze nog aanpassen na het plaatsen van mijn bestelling?

Van zodra je bestelling is geplaatst, kan je geen aanpassingen meer doorvoeren aan de leveringswijze. Ook de klantendienst kan hier geen wijzigingen meer in aanbrengen. Eventueel kan de klantendienst jouw volledige bestelling annuleren afhankelijk van de status ervan. Indien je dit wenst, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantendienst via het contactformulier of telefonisch via het nummer 0032 3/451.32.18. 


Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat moet ik doen?

Onze pakketten worden manueel verwerkt en verpakt. Hierdoor kan het helaas gebeuren dat we een fout maken bij het sorteren van de producten. We zetten dit dan ook graag recht mocht dit uitzonderlijk toch voorvallen. 
Breng onze klantendienst meteen op de hoogte via het contactformulier en laat ons weten wat je precies hebt ontvangen. We zullen meteen nagaan wat er is fout gelopen tijdens de verwerking en het nodige doen om jou de juiste producten te bezorgen.
Je bent uiteraard ook steeds welkom in één van onze winkels. Ter plaatse kan men jou meteen een gepaste oplossing aanbieden.


Ik heb een beschadigd product ontvangen. Wat moet ik doen?

Indien je een beschadigd product hebt ontvangen, neem dan meteen contact op met onze klantendienst via het contactformulier. We zullen je vragen om het artikel retour te zenden. De retourkosten worden uiteraard terugbetaald (volgens standaard posttarief). Noteer dus zeker je IBAN rekeningnummer en BIC code op het retourformulier. 
Zodra wij je pakket hier toekrijgen, sturen wij je een nieuw product op of gaan we over tot terugbetaling indien er geen voorraad meer beschikbaar is. 
Je bent uiteraard ook steeds welkom in één van onze winkels. Ter plaatse kan men jou onmiddellijk een gepaste oplossing aanbieden. 


Ik heb 2 of meerdere bestellingen apart geplaatst. Kan ik deze samen laten verzenden?

Dit is helaas niet mogelijk. Alle bestellingen worden apart in onze systemen behandeld en verzonden. Wij raden je dus aan om alle gewenste producten in één keer te bestellen.