Leveren

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Belangrijke mededeling
Bpost kondigde een staking aan voor de komende dagen. Daarom hebben we beslist om alle bestellingen voor België, geplaatst vanaf 8/11, via PostNL te leveren.  Volgende levertermijnen zijn van tel: 

  • Leveringstermijn België: 2-4 werkdagen
  • Leveringstermijn Nederland: 2-4 werkdagen
  • Leveringstermijn Luxemburg: 3-5 werkdagen
  • Leveringstermijn Frankrijk: 3-5 werkdagen

Wij streven ernaar om alle pakketten binnen deze termijn te leveren.

TIP: laat je aankopen in je Veritas winkel leveren. Leveringen naar onze winkels gebeuren niet via Bpost en ondervinden dus geen hinder van de staking. Je pakketje in je dichtstbijzijnde Veritas winkel laten leveren is nu de aangewezen manier om zo snel mogelijk van je aankopen te kunnen genieten.

Voor Nominettes (naamlabels) bedraagt de leveringstermijn 4 werkdagen omdat ze op maat worden geweven. Als je ze dus bestelt samen met andere artikelen ontvang je twee aparte zendingen. Deze worden wél nog met Bpost verzonden en ondervinden mogelijk hinder van de staking. 

Opgelet: Nominettes kunnen enkel thuis of op het werk geleverd worden, nooit in een Veritas winkel.

Kan ik een pakket in het buitenland laten leveren?

Wij leveren met plezier je pakket in België, Luxemburg, Nederland of Frankrijk.

Gelden er andere levertermijnen voor verzendingen naar het buitenland?

  • Leveringstermijn België: 2-4 werkdagen
  • Leveringstermijn Nederland: 2-4 werkdagen
  • Leveringstermijn Luxemburg: 3-5 werkdagen
  • Leveringstermijn Frankrijk: 3-5 werkdagen

Hoeveel verzendkosten betaal ik?

Bestellingen onder de € 30 worden geleverd aan een verzendkost van € 3,90 (behalve voor leveringen in Nederland, daar bedragen de verzendkosten € 4,90). Bestellingen vanaf € 30 worden gratis geleverd. Leveringen in een Veritas winkel zijn altijd GRATIS.

Wat zijn de leveringsmogelijkheden?

België (PostNL)

In België worden onze pakketten tijdens de staking van Bpost, uitzonderlijk via PostNL geleverd. De levertermijn is 2 tot 4 werkdagen. 

Je kan kiezen om je pakket thuis of op het werk te laten leveren, of in een van onze Veritas winkels. 

 

Luxemburg (Bpost) 
In Luxemburg wordt je pakket geleverd met Bpost binnen 3-5 werkdagen. Je kan kiezen om je pakket thuis of op kantoor te laten leveren, of gratis in een Veritas winkel naar keuze. Frankrijk (Bpost/Colissimo) In Frankrijk wordt je pakket geleverd via Bpost/Colissimo binnen 5 werkdagen. Je kunt kiezen voor een levering thuis of op kantoor:

Je pakket wordt geleverd met Bpost via Colissimo Nederland (PostNL) In Nederland wordt je pakket geleverd via PostNL binnen 2 werkdagen. Je kunt kiezen voor een levering thuis of op kantoor.

Kan ik mijn pakket online volgen?

België en Luxemburg Je pakket wordt bij ons verzonden met bpost. In de bevestigingsmail van verzending vind je een Track & Trace code terug. Met deze code kun je de status van je pakket online volgen. Frankrijk (Bpost/Colissimo) Je pakket wordt verzonden via Bpost/Colissimo. Je kunt het volgen via de Track & Trace code. Met deze code kun je de status van je bestelling opvolgen. Nederland (PostNL) Je pakket wordt verzonden via PostNl. Je kunt het online volgen via de Track & Trace code. Met deze code kun je de status van je bestelling opvolgen.

Ik heb geen verzendbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat de verzendbevestiging wordt tegengehouden door de spamfilter van je mailbox. Wij raden je aan om je spamfilter-instellingen te controleren en ze indien nodig aan te passen. Mocht je toch nog verdere problemen ondervinden, dan kun je onze klantendienst steeds contacteren via het contactfomulier of op het nummer +32 (3) 451 32 18.

Wat als ik niet thuis ben op het moment van de levering?

België (PostNL) en Luxemburg (bpost) Als je niet aanwezig bent op het moment van de levering, laat de postbode een briefje achter in je brievenbus. Je hebt dan 2 mogelijkheden om de zending alsnog te ontvangen:

  • Je hebt 15 dagen de tijd om je bestelling op te halen in het postkantoor of postpunt dat vermeld staat op het briefje.

Nederland (PostNL) Als je niet aanwezig bent op het moment van de levering kun je een tweede aanbieding aanvragen. Als je op dat moment niet thuis bent, blijft het pakket 15 dagen ter beschikking op het retailpunt aangegeven in je Track & Trace. Frankrijk (Bpost/Colissimo) Als je niet aanwezig bent op het moment van levering wordt er een bericht achtergelaten in je brievenbus en kan het pakket opgehaald worden in het dichtstbijzijnde postkantoor.

Kan ik een bestelling afhalen in een Veritas winkel?

Je kunt een pakket GRATIS laten leveren in elke Veritas winkel.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn pakket geleverd wordt?

Helaas is het niet mogelijk om de bezorgtijd van je levering zelf te bepalen.

Kan ik mijn leveringswijze nog aanpassen na het plaatsen van mijn bestelling?

Zodra je bestelling is geplaatst, kun je geen aanpassingen meer doorvoeren aan de leveringswijze. Ook de klantendienst kan hier geen wijzigingen meer in aanbrengen. Eventueel kan de klantendienst jouw volledige bestelling annuleren afhankelijk van de status ervan. Als je dit wenst, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantendienst via het contactformulier of telefonisch via het nummer 0032 (3) 451 32 18.

Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat moet ik doen?

Onze pakketten worden manueel verwerkt en verpakt. Hierdoor kan het helaas gebeuren dat we een fout maken bij het sorteren van de producten. We zetten dit dan ook graag recht mocht dit uitzonderlijk toch voorvallen. Breng onze klantendienst meteen op de hoogte via het contactformulier en laat ons weten wat je precies hebt ontvangen. We zullen meteen nagaan wat er is misgelopen tijdens de verwerking en het nodige doen om jou de juiste producten te bezorgen. Je bent uiteraard ook steeds welkom in één van onze winkels. Ter plaatse kan men jou meteen een gepaste oplossing aanbieden.

Ik heb een beschadigd product ontvangen. Wat moet ik doen?

Indien je een beschadigd product hebt ontvangen, neem dan meteen contact op met onze klantendienst via het contactformulier. We zullen je vragen om het artikel retour te zenden. De retourkosten worden uiteraard terugbetaald (volgens standaard posttarief). Noteer dus zeker je IBAN rekeningnummer en BIC code op het retourformulier. Zodra wij je pakket hier ontvangen, sturen wij je een nieuw product op of gaan we over tot terugbetaling indien er geen voorraad meer beschikbaar is. Je bent uiteraard ook steeds welkom in één van onze winkels. Ter plaatse kan men jou onmiddellijk een gepaste oplossing aanbieden.

Ik heb 2 of meerdere bestellingen apart geplaatst. Kan ik deze samen laten verzenden?

Dit is helaas niet mogelijk. Alle bestellingen worden apart in onze systemen behandeld en verzonden. Wij raden je dus aan om alle gewenste producten in één keer te bestellen.