5 tips om je sportief voornemen wél waar te maken
  • Home
  • Blog
  • 5 tips om je sportief voornemen wél waar te maken

5 tips om je sportief voornemen wél waar te maken

1 januari, de dag waarop we elk jaar starten met een reeks nieuwe goede voornemens. Gezonder eten, vaker de sportschool induiken, meer water drinken, een nieuwe hobby oppikken: het staat allemaal op ons lijstje. Omdat die goede voornemens dikwijls al sneuvelen nog voor we februari hebben ingezet, geven we je enkele tips om ze dit jaar wél waar te maken. Ready, set, go! 

Zorg voor een leuke outfit

Work out motivatie, die start in je kleerkast. Verwen jezelf met sportkledij waarin je je écht goed voelt. Ga je ’s avonds of erg vroeg ’s ochtends lopen? Kies dan voor een vrolijke, kleurrijke print die opvalt in het donker. Wedden dat je niet kunt wachten om met je nieuwe sportlegging, top en sweater op de loopband te springen? 

Drink meer water

Tijdens de feesten iets te veel bubbels geconsumeerd? Dan staat meer water drinken vast ook op jouw lijstje met goede voornemens! Hoe makkelijk het ook lijkt, we grijpen nogal makkelijk terug naar koffie, frisdrank en energydrinks, die juist je energielevel naar beneden halen. Water is de meest gezonde optie én bovendien één van de beste wapens tegen cellulitis.

De oplossing om twee liter water per dag te drinken is easy peasy. Zet een grote kan op je bureau of neem een drinkbus mee naar je werk. Geef het een lekker smaakje door er fruit of kruiden aan toe te voegen. Een paar schijfjes citroen, wat aardbeien en enkele blaadjes munt en voor je het weet heb je je doel bereikt. Score! 

Probeer een nieuwe sport uit

Ga dit jaar eens niet voor een nieuw fitnessabonnement dat je – wees eerlijk – zelden zult gebruiken, maar probeer een nieuwe sport uit. Ubound, CrossFit, zwemmen of pilates – alleen door verschillende sporten uit te proberen weet je of je ze leuk vindt. Veel sporten kun je een keertje uitproberen voor je een abonnement of tienbeurtenkaart moet kopen, maak daar ook gebruik van! 

Blijf in balans

Net zo belangrijk als een gezond lichaam is een gezonde geest. Maak je niet druk over die ene ontbijtkoek tijdens een ochtendmeeting, en ook een cocktail op vrijdagavond is echt wel oké. Heb je een keer geen zin om te sporten? Dan trek je die nieuwe sportoutfit gewoon aan om een dagje te chillen of naar de stad te gaan. It’s all about balance. Ons ultieme voornemen voor 2018? Genieten

Friends who gym together, stay together

Samen is leuker dan alleen, en dat geldt ook voor sporten. Ga samen met een vriend of vriendin sporten, zo motiveer je elkaar om tot het uiterste te gaan. Je zult ook minder snel cancelen, want je sportbuddy afzeggen is echt geen optie.  En, last but not least, met z’n tweetjes sporten is ook veel leuker. Gezellig bijpraten met je bestie tijdens de sportsessie en daarna een drankje op café. Want wat hadden we gezegd over balans? ;-)